Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

ΠΡΟΤΆΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Είναι γνωστό ότι κατηγορούμε όλοι το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας ως αναποτελεσματικό, αντιδημοκρατικό, ανεπαρκές….κ.λ.π.
Στις διαπιστώσεις όλοι συμφωνούμε , στο δια ταύτα όμως όλοι βάζουν την ουρά κάτω απ’ τα σκέλια ή ψελλίζουν κάτι περι ελλειπούς χρηματοδότησης και προγραμματισμού ή ταξικής παιδείας και ξεμπερδεύουν.
Θα αναφερθώ λοιπόν σε κάποια ζητήματα τα οποία είναι ταμπού και κάποια στιγμή πρέπει να συζητηθούν.
1)    Είναι γνωστό ότι οι σύλλογοι διδασκόντων υπολειτουργούν. Δυο τρεις συνεδριάσεις το χρόνο για ανάθεση καθηκόντων άντε και μερικές εν μέσω διαλειμμάτων για έκτακτα θέματα ….
2)    Ο σοβαρός προγραμματισμός για ζητήματα σοβαρά όπως η λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης, του εργαστηρίου πληροφορικής ή φυσικής, της επιμόρφωσης (ενδοσχολικής ή μη), της ένταξης μαθητών, της βίας μεταξύ των μαθητών, της ανάπτυξης καινοτόμων προγραμμάτων, της…, της…παραπέμπονται κάθε χρόνο στις καλένδες γιατί η μία έχει να μαγειρέψει.., ο άλλος έχει να πάει στο ταχυδρομείο …και χίλιες άλλες δικαιολογίες.
3)    Όταν προκύπτουν σοβαρά ζητήματα π.χ. νέες εξαγγελίες.. οι σύλλογοι διδασκόντων αντί να επεξεργαστούν προτάσεις παραπέμπουν στα συνδικαλιστικά τους όργανα.
4)    Πουθενά δεν προβλέπεται χρόνος για συνεδριάσεις των συλλόγων.
5)    Ποτέ οι συμμετέχοντες στη συνεδρίαση δεν έχουν ενημερωθεί εγγράφως για τα θέματα που θα συζητηθούν ώστε να έρθουν προετοιμασμένοι.
6)    Υπάρχει ο θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας για όσους δεν συμπληρώνουν ωράριο και στην πράξη έχει αυτοκαταργηθεί..
7)    Τα σχολεία παραμένουν κλειστά στην κοινωνία ενώ θα μπορούσαν να εξυπηρετούν ανάγκες πολιτιστικές και εκπαιδευτικές  και όλο το απόγευμα να είναι κυψέλες δημιουργίας και πολιτιστικής έκφρασης.
8)      Ακόμα και οι αυλές τους παραμένουν συχνά κλειδωμένες ενώ θα μπορούσαν να είναι ανοιχτές και οι χώροι του σχολείου αθλητικοί και μη να είναι χώροι άθλησης, διασκέδασης και αναψυχής.
9)    Σχολικοί σύμβουλοι είναι άφαντοι και ασκούν τα καθήκοντά τους από το γραφείο
10)                       Η ύπαρξη Κ.Π.Ε. ή Ευρωπαϊκών προγραμμάτων πολλές φορές παραμένει ανεκμετάλλευτη
11)                       Οι ειδικότητες στερούνται οποιασδήποτε επιμόρφωσης και είναι αδύναμοι να εκτελέσουν τα στοιχειώδη
12)                       Τα  ολοήμερα μέχρι τον Οκτώβρη λειτουργούν ως παιδοφυλακτήρια
Πολλά ακόμα θα μπορούσα να προσθέσω για να καταδείξω τις ευθύνες των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών οι οποίοι δεν αποφασίζουν να αντιδράσουν  και να ζητήσουν μια διαφορετική λειτουργία  των συλλόγων τους . Δυστυχώς η δύναμη της συνήθειας, της ρουτίνας, της αντίδρασης είναι τόσο μεγάλη που πολλοί απογοητεύονται και δουλεύουν κατά μόνας.
Ούτε καν ένα αρχείο εργασιών μπορείς να βρεις σε ένα σχολείο με αποτέλεσμα υπέροχες και αξιόλογες προσπάθειες χάνονται ή παραμένουν σε ατομικά αρχεία. Απλά πράγματα όπως ο προγραμματισμός κάποιου εκπαιδευτικού για ολόκληρο το διδακτικό έτος, η ύπαρξή φωτογραφικού αρχείου, ο προγραμματισμός επισκέψεων της τάξης, η αξιολόγηση προγραμμάτων χάνονται γιατί δεν υπάρχει καμία οργάνωση και καμία θέληση για κάτι σχεδιασμένο. Όλα αφήνονται στην έμπνευση της στιγμής και στο φιλότιμο του κάθε εκπαιδευτικού ατομικά.
Για όλα τα παραπάνω η χρηματοδότηση ή το Υπουργείο δεν φέρει καμία ευθύνη, την αποκλειστική ευθύνη έχουν οι διδάσκοντες  οι οποίοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους για το καλό των μαθητών και τίποτε άλλο.
Χατζηγεωργίου Χρήστος

Δεν υπάρχουν σχόλια: