Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Η Μαριλένα Κοππά για την κίνηση των 58 της κεντροαριστεράς

Η Μαριλένα Κοππά για την κίνηση των 58 της κεντροαριστεράς

20131016-195342.jpg
Μιλώντας στο δημοτικό ραδιόφωνο της Αθήνας, η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μαριλένα Κοππά, σχολιάζοντας την πρωτοβουλία των 58 για την ανασύνθεση της κεντροαριστεράς είπε μεταξυ άλλων : «Το διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον και εκτιμώ ότι μια συζήτηση σήμερα για την ανασυγκρότηση του ευρύτερου χώρου είναι πάρα πολύ χρήσιμη. Διατηρώ όμως επιφυλάξεις, με όλο το σεβασμό στις προσωπικότητες των ανθρώπων που υπέγραψαν αλλά και στις προθέσεις τους. 
Η αίσθηση μου είναι ότι δεν απαντά σε μερικά βασικά θέματα. Πρώτα από όλα. Τι θέση παίρνουν απέναντι στην κυβέρνηση. Συμφωνούν με τις πτυχές τις πολιτικής; Διότι εγώ δεν διαπίστωσα καμία ουσιαστική κριτική. Όλες οι πλευρές είναι εντάξει; Υπάρχουν πράγματα που θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα; Αυτό απουσιάζει. Τι σημαίνει να κάνουμε τα πάντα για την πολιτική σταθερότητα; Σημαίνει “ναι” σε όλα; Αυτό είναι κάτι που εγώ δεν έλυσα. Αυτό το κείμενο και όλη αυτή η πρωτοβουλία σε αντιστοίχιση με ποιες κοινωνικές δυναμικές. Πρόκειται για πάρα πολύ σημαντικούς διανοουμένους, οι οποίοι έχουν μια τεράστια συμβολή στη χώρα. Οι περισσότεροι από αυτούς όμως δεν έχουν καμία επαφή με αυτό που γίνεται πραγματικά στην κοινωνία. Αυτό το κείμενο έχει κάποια κοινωνική αντιστοίχιση;…».
Και πρόσθεσε: «Ένα κείμενο διανοουμένων έχει κάποια χαρακτηριστικά τα οποία απέχουν από την πραγματική δυναμική της κοινωνίας. Αυτό είναι κάτι δεδομένο. Εξάλλου πουθενά στον κόσμο οι καθηγητές δεν άλλαξαν τον κόσμο. Αυτό είναι μια κοινή διαπίστωση, παρόλο που προέρχομαι και εγώ από αυτόν τον χώρο. Είναι κάτι που η συμμετοχή μου στην πολιτική μου δίδαξε. Δηλαδή μεγαλύτερη ταπεινότητα και να ακούω περισσότερο αυτό που γίνεται στην κοινωνία…
Το τρίτο σημείο των επιφυλάξεων μου είναι η σχέση με την αξιωματική αντιπολίτευση. Πουθενά στον κόσμο δεν χτίστηκε κεντροαριστερά απέναντι στην αριστερά. Η σοσιαλδημοκρατία είχε πάντα έναν αντίπαλο, την συντήρηση και την δεξιά νεοφιλελεύθερη πολιτική. Το κείμενο λοιπόν αυτό δεν διασαφηνίζει ποια είναι η σχέση του με τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α.. Πρέπει να συζητάμε μαζί του; Δεν πρέπει; Πρέπει να έχουμε γέφυρες; Ουσιαστικά, αν και μπορεί να ακουστεί πολύ ακραίο αυτό που εγώ είδα να λέει το κείμενο, είναι ότι είμαστε ενάντια στον αριστερό λαϊκισμό -υπονοώντας τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- και στο φασιστικό κίνδυνο. Όμως για τις ακραίες νεοφιλελεύθερες συντηρητικές επιλογές της συγκεκριμένης κυβέρνησης, παρά τις δεσμεύσεις της, εγώ δεν είδα κάποια ουσιαστική κριτική…».