Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Μ. Ρεπούση: Δεν έκανα καμία αναφορά στο Ζάλογγο, ας ψάξουν στον Μεσαίωνα για μάγισσες

Μ. Ρεπούση: Δεν έκανα καμία αναφορά στο Ζάλογγο, ας ψάξουν στον Μεσαίωνα για μάγισσες

35552-80195“Δεν έχω κάνει καμια απολύτως αναφορά στο χορό του Ζαλόγγου, στην ελληνική πολτική σκηνή υπάρχει ένα κυνήγι μαγισσών, αν θέλουν μάγισσες ας τις αναζητήσουν στον Μεσαίωνα” είπε στο Mega η Μαρια Ρεπούση, μετά τον θόρυβο που προκάλεσε ραδιοφωνική δήλωσή της (Alpha 9,89) όταν ζητήθηκε η άποψή της για τον χορό του Ζαλόγγου. Οπως είπε η κ. Ρεπούση, παρέπεμψε στην βιβλιογραφία για το συγκεκριμένο γεγονός και στη συνέχεια έγινε μια γενική συζήτηση για την ιστορία, στην οποία σημείωσε ότι κάθε λαός στη διαδρομή του δημιουργεί εθνικούς μύθους. “Δεν αναφερόμουν μόνο στην Ελλάδα, αλλα γενικά στον τρόπο που συγκροτείται η Ιστορία” υπογράμμισε χαρακτηριστικά η κ. Ρεπούση.
Στο επίμαχο απόσπασμα ο δημοσιογράφος ρωτά την κ. Ρεπούση αν ο χορος του Ζαλόγγου είναι αληθινό γεγονός. Η κ. Ρεπούση απαντα ως εξής:  Υπάρχει ενα πολυ καλό βιβλίο και πολλές μελέτες. Δεν θέλω να μιλήσω για θέματα για τα οποία δεν ειμαι ειδική. Εγω μπορώ να σας πως ότι μέσα στην ιστορία και στη διαδροιμή του κάθε λαός δημιουργεί – αυτο που λέμε- τους εθνικούς μύθους για συγκεκριμένους λόγους. Για παραδειγμα, όταν είχαμε ζήτημα συνόρων τον 19ο αιώνα με χιλιάδες αλύτρωτους Ελληνες, καταλαβαίνετε ότι η ιστορία είχε και μια τέτοια χρήση εθνικοπατριωτική προκειμένου να εμφυσήσει αυτό το εθνικό κοινό αίσθημα. Εμεις σήμερα λέμε ότι στόχος της Ιστορίας  είναι να δημιουργήσει ιστορική σκέψη και κρίση στους αυριανούς πολίτες. Και με αυτό τον στόχο είμαστε περισσότερο πατριώτες απο άλλους που λένε οτι η ιστορία πρέπει να διδάσκει αυτα που διδάχθηκαν οι παπούδες και οι γιαγιάδες μας.
Στο πλευρό της ο Τατσόπουλος
Αργά χθες το βράδυ, υπέρ της Μαρίας Ρεπούση τοποθετήθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Πέτρος Τατσόπουλος. Μεταξύ άλλων σημείωσε στο facebook: «Πάντοτε πίστευα ότι δεν υπάρχει πιο επικίνδυνος αχταρμάς από την πρόσμειξη της ιστορικής έρευνας με την εκάστοτε πολιτική ή θρησκευτική μισαλλοδοξία. Από την άλλη, αν δεν πάρουν κάποιοι το ρίσκο να επαναλάβουν δημόσια αυτά που από χρόνια συζητούν στα φοιτητικά αμφιθέατρα θα παραμείνουμε εσαεί αθύρματα του κάθε καλόγερου, του κάθε ιμάμη και του κάθε ραβίνου. Ναι, είναι επικίνδυνο αυτό που κάνει η Μαρία. Οχι για το έθνος. Για την ίδια».